Perpustakaan Unsyiah Adakan Seminar Travelog Haji Bersama Penulis Best Seller Malaysia

Prof Mohd Kamil Ibrahim sedang memberi materinya kepada peserta seminar

Prof Mohd Kamil Ibrahim sedang memberi materinya kepada peserta seminar

Librisyiana, Darussalam – UPT Perpustakaan Unsyiah mengadakan seminar Travelog Haji Perjalan Spritual Mohd Kamil yang diisi langsung oleh penulis sendiri yaitu Prof. Mohd Kamil Ibrahim di Aula Lantai I Perpustakaan Unsyiah pada Sabtu, (23/01).

Prof Mohd Kamil Ibrahim adalah seorang penulis buku best seller di Malaysia, semasa hidupnya pernah bertugas di Universitas Taibah Madinah dan Universitas Teknologi Mara di Malaysia.

Dalam presentasinya, Prof M. Kamil menyampaikan bagaimana perjalanan spritual yang dia alam semenjak tahun 2006 dan berbagi pengalaman semasa dia menetap di Madinah selama tiga tahun.  Menurutnya tidak ada perbedaan antara ras, daerah, dan budaya dalam hal peribadatan.

“Mesjid Nabawi saja bisa sepi dikala subuh, jadi tidak ada istilah perbedaan ras, daerah, dan budaya dalam hal peribadatan. Semua tergantung keimanan masing-masing”, katanya.

Staf Perpustakaan Unsyiah dan  Prof Mohd Kamil Ibrhahim memegang buku pemberian Prof Mohd Kamil Ibrhahim

Staf Perpustakaan Unsyiah dan Prof Mohd Kamil Ibrahhim memegang buku yang disumbangkan ke Perpustakaan Unsyiah

Sebelum mengakhiri seminar, Prof. Mohd Kamil beserta istri, Roza,  yang juga penulis menghadiahkan beberapa buku best sellernya untuk Perpustakaan Unsyiah serta memberi sumbangan uang berjumlah 19 juta rupiah kepada Masjid Kampus Universitas Syiah Kuala yang diterima langsung oleh Taufiq Abdul Gani selaku pimpinan Perpustakaan Unsyiah. [OUD]

Editor: Oga Umar Dhani

Share This:

Comments

comments

Bookmark the permalink.